tt
Nieuwsbrief
Skichalets E-mail

E-mail Skichalets

Top content NL

Boek online of bel 0182 634 523 maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur | WhatsApp WhatsApp

Afbeeldingen

  • sgr-logo
  • zoover-awardZoover
  • zoover-reviewZoover
  • Klantwaardering



Veelgestelde
vragen

Op deze pagina met veelgestelde vragen vindt u al heel veel antwoorden op waarschijnlijk de eerste vragen die bij u opkomen na het lezen over ons All inclusive concept. Heeft u vragen die hier niet bij staan dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen op 0182 634 523 of per email [email protected]

Wat is het all inclusive concept?

Na een lange reis bent u aangekomen bij uw skichalet. U wordt met een warm welkom ontvangen door uw chaletstaf. Eenmaal in het skichalet komt de geur van verse koffie en zelfgebakken appeltaart u tegemoet. Even bijkomen van de reis en ondertussen alle ins en outs over het gebied en het dorp horen van uw chaletstaf. Daarna kunt u in alle rust de spullen naar de kamers brengen want boodschappen voor het avondeten zijn al gedaan. Terwijl u bekomen bent van de lange reis kunt u aanschuiven aan een heerlijk driegangendiner. En ook na het diner gaat de verzorging verder, geen afwas want ook dit neemt de chaletstaf voor zich! Na het diner kunt u nog een boek lezen bij een knapperend haardvuur of een spelletje doen. Want niets moet maar alles mag. De volgende ochtend is de ontbijttafel al gedekt en de skipassen geregeld, u kunt zo de piste op! Dit is een beschrijving van hoe een dag in een catered skichalet eruit zou kunnen zien. De luxe van een hotel in de comfortabele informele sfeer van uw eigen skichalet.

Wat is er bij het arrangement inbegrepen?

Uw weekarrangement bevat een ontvangst met een bubbeltje en hapjes op de dag van aankomst, 7 overnachtingen, 7x ontbijt en 6x een driegangendiner in het skichalet inclusief drankjes (exclusief sterke drank). Het diner wordt in het skichalet of in een nabijgelegen restaurant geserveerd (afhankelijk van bestemming). Indien het diner in het skichalet geserveerd wordt zijn de drankjes tijdens het diner inbegrepen. Indien het diner in een restaurant geserveerd wordt is dit exclusief. ‘s Middags na het skiën staat er koffie en thee klaar met wat lekkers. De chaletstaf heeft één dag in de week een vrije dag, op deze dag wordt wel gewoon het ontbijt door de chaletstaf verzorgd. Op deze dag wordt er geen diner in het skichalet/restaurant geserveerd. Het verblijf is inclusief bedlinnen, 2 handdoeken per persoon bij aankomst, de handdoeken worden in het midden van de week verschoond, schoonmaak en eindschoonmaak, gas/water/licht.
Het verblijf is exclusief persoonlijke uitgaven, lunch, skipassen, skihuur, skilessen, reis- en annuleringsverzekering, toeristenbelasting. De toeristenbelasting is per bestemming verschillend maar zijn circa € 2,- per persoon per dag.

Heeft de chaletstaf ook een vrije dag?

De chaletstaf heeft 1 keer halverwege in de week een vrije dag. Op deze dag wordt wel gewoon het ontbijt verzorgd door uw chaletstaf. Maar u kunt ‘s middags zelf koffie/thee pakken en er is geen diner in het skichalet/restaurant. Helaas is het niet mogelijk om zelf te koken in het skichalet op de vrije dag van de chaletstaf.

Hoe zit het met de aanwezigheid van de chaletstaf? Zijn zij continu aanwezig? Heb je wel privacy?

Als u niet bekend bent met de all inclusive skichalet formule zou u kunnen denken dat de chaletstaf zich veelvuldig inmengt in de privacy van uw wintersportvakantie. Wij kunnen u verzekeren dat u zich daar in geen enkel opzicht zorgen over hoeft te maken. Wij hebben chaletstaf die vele jaren voor onze organisatie werkt en zij weten heel goed hoe zij zich jegens de gast moeten opstellen. Het enerzijds verlenen van service op het juiste moment en zich een soort van onzichtbaar opstellen anderzijds. Ook nieuwe chaletstaf is volledig over het voornoemde geïnformeerd.

Kan de chaletstaf ook op onze kinderen passen?

U kunt zelf met uw chaletstaf overleggen of zij enkele keren op uw kinderen kunnen passen. Voor deze extra service vraagt de chaletstaf een kleine vergoeding. Onze reserveringsmedewerkers geven u graag informatie over de mogelijkheden van kinderopvang die in het betreffende ski-dorp worden aangeboden, indien voorhanden.

Hoe ziet een gemiddeld menu eruit dat in de skichalets geserveerd wordt?

De chaletstaf heeft zelf een weekmenu opgesteld dat zij zullen serveren. Het is niet mogelijk vooraf eigen menu wensen door te geven, echter kunt u wel ter plaatse eventueel vragen of de chaletstaf kleine aanpassingen wil doen in het weekmenu. Als u bij de boeking, middels het formulier voor medereizigers, doorgeeft dat er vegetariërs zijn of personen met een allergie kan hier rekening mee worden gehouden indien het diner in het skichalet geserveerd wordt.
Voorbeeldmenu I
Voorgerecht: Taartje van geitenkaas en gepocheerde peer met honingdressing.
Hoofdgerecht: Filet pur met een saus van boschampignons en frietjes.
Dessert: Krokantje van banaan met muntroom en kokosijs.
Voorbeeldmenu II
Voorgerecht: Bolletjes van carpaccio gevuld met ruccolasla.
Hoofdgerecht: In citroenolie gegaarde zalmfilet met peterselie saus en rode bietpuree.
Dessert: Crème Catalan.

Kan er rekening gehouden worden met personen die vegetarisch zijn, glutenvrij eten of een notenallergie hebben?

Indien deze speciale dieetwensen duidelijk worden aangegeven bij de boeking, middels het formulier voor medereizigers, kan hier rekening mee worden gehouden, alleen als het diner in het skichalet geserveerd wordt. Voor deze aanpassingen in het menu kunnen kosten in rekening worden gebracht, als dit betekent dat de chaletstaf extra aanschaffingen moet doen voor kostbare producten.

Zijn de drankjes inbegrepen?

Tijdens je verblijf in het skichalet zijn de drankjes inbegrepen. Zo heb je geen extra toeslagen tijdens je verblijf. Bij het ontbijt wordt standaard koffie, thee, jus d’orange en melk geserveerd. Bij de afternoon tea wordt de drank dagelijks afgewisseld van koffie en thee tot warme chocolademelk of glühwein. Indien het diner in het skichalet is zijn drankjes als bier, wijn en fris ook inbegrepen (uitgezonderd sterke drank). Indien het diner in een nabijgelegen restaurant is zijn de drankjes tijdens het diner niet inbegrepen.

Mogen wij als gast in het skichalet lunchen en gebruik maken van de keuken?

Het is in beperkte mate mogelijk om gebruik te maken van de keuken van het skichalet. De keuken is met name het domein van onze chaletstaf. Het is mogelijk, indien u de hele dag of ‘s middags in het skichalet blijft, in overleg met de chaletstaf gebruik te maken van het koffiezetapparaat, waterkoker, magnetron voor een kopje koffie of thee of het opwarmen van een flesje. Het arrangement is op basis van halfpension. Dat betekent dat de lunch niet is inbegrepen. Het is niet toegestaan bij het ontbijt broodjes klaar te maken en mee te nemen voor de lunch. Als u toch een lunch wenst mee te nemen kunt u bij uw chaletstaf voor € 5,- een lunchpakketje bestellen. De lunch bestaat uit: 2 broodjes belegd naar smaak, fruit, candybar als mars/twix of iets dergelijks en een drankje.

Mogen wij als groep zelf het tijdstip van het diner bepalen?

De chaletstaf zal bij aankomst een tijd voorstellen om het ontbijt en diner te serveren. Natuurlijk kunt u altijd in overleg met de chaletstaf hier een andere tijd voor kiezen of van afwijken.

Is er een kinderbedje of kinderstoel in het skichalet aanwezig?

In de skichalets is standaard één kinderbedje en één kinderstoel aanwezig. (Beddengoed dient u hiervoor zelf mee te nemen.) Indien u meer bedjes nodig heeft kunt u vooraf contact opnemen met onze reserveringsafdeling en kunnen onze medewerkers kijken wat er op de plaats van bestemming geregeld kan worden.

Is er een wasmachine in het skichalet aanwezig?

In de meeste skichalets is een wasmachine aanwezig. Deze is echter alleen voor het privé gebruik van de chaletstaf. Mocht het onverhoopt toch nodig zijn om een enkel kledingstuk te wassen dan kunt u dit ter plekke overleggen met uw chaletstaf. Het is echter niet mogelijk om standaard gebruik te maken van de wasmachine in het skichalet.

Zijn huisdieren toegestaan in de skichalets?

In principe zijn huisdieren niet toegestaan in de skichalets. Uitzonderingen kunnen worden gemaakt indien een skichalet in het geheel afgehuurd wordt. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Is er audio apparatuur aanwezig in het skichalet?

In de meeste skichalets is een cd-speler aanwezig. Bijna alle skichalets hebben ook een TV echter niet altijd is er satelliet aansluiting. Voor meer informatie over dergelijk apparatuur vragen wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers.

Is er internet in het skichalet aanwezig?

Alle skichalets beschikken over gratis Wifi internet.

Is er speelgoed in het skichalet aanwezig?

In de skichalets is een kleine hoeveelheid speelgoed aanwezig en doorgaans zijn er enkele spellen in de skichalets.

Mag er gerookt worden in de skichalets?

Voor al onze skichalets geldt een niet-roken beleid. Dit geldt voor alle ruimtes in het skichalet. Rookt u buiten het chalet dan verzoeken wij u vriendelijk doch dringend uw sigaretten niet op de grond te gooien, maar netjes op te ruimen. Vraag uw chaletstaf desgewenst om een asbak of afvalbak

Is het mogelijk om niet een gehele week in een skichalet te verblijven?

Ja, het is mogelijk om een zogenoemde korte skitrip te boeken. U kunt een zelf gewenst aantal dagen in een skichalet verblijven, mits deze dagen binnen de zaterdag/zaterdag week vallen, zodat wij geen twee weken overlappen. Op onze website staan regelmatig leuke short ski aanbiedingen. Indien uw datum er niet bij staat kunt u altijd contact met ons opnemen zodat wij kunnen kijken wat de mogelijkheden voor u zijn.

Kan ik ook individueel een kamer in een skichalet reserveren?

De skichalets zijn uitermate geschikt om met z’n tweeën, met kinderen, alleen of als groepje één of meerdere kamers te boeken en te genieten van een onbezorgde skichaletvakantie. Het skichalet functioneert dan als een klein hotel/pension, waar u de week samen met andere gasten doorbrengt. Gezamenlijk deelt u een aantal faciliteiten waaronder de ‘stube’ (i.e. zit/eet/woonkamer).

Is het mogelijk een skichalet te reserveren zonder catering?

Het is helaas niet mogelijk een skichalet te boeken zonder catering en dus op basis van zelfservice (i.e. self-catering). Het is in bepaalde periodes eventueel wel mogelijk een skichalet of arrangement te boeken zonder de diners (u kunt dan echter niet zelf in de skichalets koken). Voor de hierbij geldende kortingen kunt u contact met ons opnemen.

Hoe kan ik een reservering maken?

Reserveringen kunnen bij ons telefonisch, via de email of via de website worden gemaakt. Ter completering dient u altijd het boekingsformulier via de website, volledig ingevuld, naar ons toe te sturen.

Hoe verloopt de afhandeling na het maken van een reservering?

Nadat u telefonisch of via de website een reservering heeft gemaakt en wij het boekingsformulier van u ontvangen hebben, wordt er een factuur opgemaakt waarop het totaalbedrag, de aanbetaling en het restantbedrag te zien zijn met de daarbij behorende betalingstermijnen. De aanbetaling is 25% van de reissom en dient binnen 1 week na factuurdatum te zijn voldaan. Het restant bedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek betaald te zijn. Bij een boeking minder dan 6 weken voor vertrek dient de volledige reissom ineens te worden voldaan.

Zijn er mogelijkheden om bij een groepsboeking iedereen afzonderlijk een factuur te sturen?

Het is mogelijk om iedere deelnemer of familie afzonderlijk een factuur te sturen. Wel dient u er rekening mee te houden dat er voor elke extra factuur een bedrag van € 25,- in rekening wordt gebracht. Het is ook mogelijk om één factuur voor de groep te maken en dat iedere deelnemer afzonderlijk de betaling aan ons overmaakt onder vermelding van het reserveringsnummer.

Wat zijn de Bankgegevens van Skichalets.nl?

Uw betaling kunt u overmaken op het volgende rekening nummer 3668.42.315 t.n.v. Skichalets.nl B.V. te Waddinxveen.
Voor internationale betalingen kunt u de volgende bankgegevens gebruiken.
Rabobank Gouwezoom
Tielweg 26
2803 PK Gouda
The Netherlands
IBAN: NL81 RABO 0366 8423 15
BIC: RABONL2U

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?

Bij tijdige betaling ontvangt u ongeveer twee weken voor vertrek de reisbescheiden per e-mail. Bij het boeken van een last minute sturen wij de reisbescheiden vaak al direct mee met de factuur.

Wat is de prijs bij boeking van één of meerdere kamers in een skichalet?

Indien niet het complete chalet wordt geboekt, maar losse kamer(s) dan is bij het verblijf op één kamer bij twee  volledig betalende personen dat kinderen tot 1 jaar gratis verblijven, kinderen van 1 tot 4 jaar € 250,- betalen en 30% korting aan kinderen van 4 tot 11 jaar wordt verstrekt.

Wil jij de prijsinformatie van jouw favoriete chalet ontvangen? Vul hier het aanvraagformulier in.

Wat is de prijs bij boeking van een geheel skichalet?

Als bij een chalet twee getallen staan dan is het lage getal de ideale comfortabele bezetting. Het hoge getal is het totale aantal aanwezige bedden. Bij het boeken van een compleet chalet wordt de prijs berekend op basis van het lage getal. Voor een boeking boven het lage getal geldt een korting als compensatie voor verminderde leef- en slaapruimte en dat sanitaire voorzieningen met meer personen gedeeld moeten worden. Deze korting is 30% voor een volwassene, kinderen tot 1 jaar verblijven gratis, kinderen van 1 tot 4 jaar betalen € 250,- en 30% korting voor kinderen van 4 tot 11 jaar. De korting geldt alleen voor volledig geboekte weken.

Wil jij de prijsinformatie van jouw favoriete chalet ontvangen? Vul hier het aanvraagformulier in.

Is het mogelijk om een éénpersoonskamer te boeken?

Er is een zeer beperkt aantal eenpersoonskamers. Het door één persoon boeken van een meerpersoonskamer zoals een tweepersoonskamer is veelal buiten het hoogseizoen mogelijk. De toeslag bedraagt € 150,- per kamer per week.

Ontvangen wij als gasten van Skichalets.nl korting op skipassen/lessen/materiaalhuur?

Voor de tarieven en het maken van reserveringen over materiaalhuur, skilessen en skipassen en eventuele kortingen hiervoor, wordt u ter plekke bij aankomst door uw chaletstaf geïnformeerd. Mocht u graag vooraf informatie wensen over skilessen, skipassen en materiaalhuur neemt u dan gerust contact met ons op.

Is de toeristenbelasting inbegrepen bij de reissom?

De toeristenbelasting is niet inbegrepen bij de totale reissom. Het bedrag van de toeristenbelasting verschilt per skidorp, maar bedraagt ongeveer tussen de € 1,50 en € 5,00 per persoon per nacht. Voor kinderen tot 12 jaar geldt dat zij vaak nog geen toeristenbelasting hoeven te betalen, maar ook dit verschilt per skidorp.

Heb ik een vignet nodig?

Oostenrijk:
Voor het rijden op de snelwegen (A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen, B180, S1 en B302) heeft men een Autobahnvignet nodig. Vanaf de grensovergang Kiefersfelden tot aan de afslag Kustein-Süd is er een vignettenplicht! Dit vignet kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstationis. Ook bij een aantal benzinestations langs de Duitse Autobahn richting Oostenrijk zijn vignetten te koop. Een autovignet voor Oostenrijk bedraagt ongeveer € 12,95 voor 10 dagen.
Zwitserland:
Voor alle Zwitserse autosnelwegen (Nationalstraßen) is het Autobahnvignet verplicht. Het vignet is in Zwitserland o.a. verkrijgbaar bij alle snelweggrensovergangen en in Nederland bij de ANWB. Er is één Autobahnvignet voor Zwitserland. Zwitserse Autobahnvignetten zijn 1 jaar geldig. De kosten van dit vignet bedragen ca € 34,95.
Frankrijk:
Voor het rijden op de snelwegen dient tol te worden betaald ter plaatse bij de péage stations.

Hoe laat mogen we in het skichalet op de aankomstdag en hoe laat moeten we vertrekken?

Uw verblijf vangt aan vanaf 14.00 uur. Vanaf deze tijd kunt u de kamers betrekken. Indien u eerder aankomt kunt u vooraf de chaletstaf op de hoogte stellen. U kunt dan wel alvast de spullen uitladen en nog even wachten onder het genot van een kopje koffie of thee terwijl de chaletstaf de laatste hand legt aan de schoonmaak. Indien u op de aankomstdag al wilt skiën kunt u dit ook vooraf doorgeven aan de chaletstaf. Op de vertrekdag wordt u verzocht uw kamer voor 10.00 uur te verlaten. Voor alle (bus)reizigers bestaat in de meeste chalets de mogelijkheid om de bagage tot vertrek laat in de middag in het skichalet te laten staan, zodat een extra dag op de piste doorgebracht kan worden. U moet zich hierbij realiseren dat verkleden/douchen in het skichalet helaas niet meer mogelijk is, aangezien nieuwe gasten reeds gearriveerd zijn.

Wat kan ik doen met de cadeaucheque voor Skichalets.nl?

Heb jij een cadeaucheque voor Skichalets.nl gekregen? Leuk! Hier lees je alles over wat je er mee kunt doen en wat de voorwaarden zijn. Bereid je alvast voor op heerlijk zorgeloos genieten in een van onze luxe chalets met eigen chaletstaf.